20 októbra 2015

Nepečený čoko zákusok s kiwi





v sobotu poobede sa ma muž s výčitkou v  hlase opýtal - a nič sladké nebude? prehrabala som sa v mojich tajných aj tých celkom verejných zásobách a z toho čo som našla som urobila tento koláčik... a veru dobrý bol :-)







Koláčik sa skladá zo štyroch vrstiev, tak ich popíšem odspodu, tak ako sa na seba ukladajú:


1.vrstva:
piškóty, alebo obyčajné maslové sušienky
silná nescafe asi 150-200ml
2-3 lyžice rumu, koňaku alebo iného alkoholu 
ľubovoľné množstvo sušienok polejeme kávou, tak aby nám vznikla pevnejšia masa
rum pridáme len ak robíme pre dospelých
sušienkovú hmotu utlačíme na dno vhodnej nádoby










2.vrstva
250g horkej čokolády, ale môže byť aj mliečna
500ml kyslej smotany
čokoládu rozpustíme nad parou, odstavíme a hneď pridáme kyslú smotanu, vymiešame a navrstvíme na sušienkovú hmotu



3.vrstva

400ml mlieka
vanilkový puding
1-2 lyžice cukru
hrudka masla
uvaríme puding a do ešte horúceho zamiešame hrudku masla, na puding dáme fóliu a necháme úplne vychladnúť (nespraví sa na vrchu koža) alebo hrniec strčíme manželovi do rúk nech mieša až do úplného vychladnutia
vychladnutý puding navrstvíme na čoko krém



4.vrstva:
4 kiwi
1 lyžicu cukru
100-150ml vody
2 lyžice škrobu (Zlatý klas)
kiwi očistíme, nakrájame, podlejeme trochou vody, pridáme cukor a dusíme asi 5 minút, potom kiwi rozmixujeme
vo zvyšku vody rozmiešame škrob, nalejeme na kiwi a uvaríme hustý krém, cukor a vodu dáme podľa potreby tak aby krém nebol ani moc hustý ani riedky... ja som dávala od oka... necháme vychladnúť, navrstvíme na vanilkový puding, šupneme do chladničky a necháme stuhnúť

a potom už len vyjedáme buď rovno z misky alebo nakrájame a opatrne prenesieme na tanier, výborne sa krája... 
ešte som ozdobila jahodami

2 komentáre:

  1. Téééda, improvizácia a aká vydarená...aj farebne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :) improvizácie dopadnú buď katastrofálne alebo výborne, našťastie toto bol ten druhý prípad... ale nebolo čo pokaziť, čoko s kyslou smotanou robím pravidelne keď nie je doma nič sladké a kiwi želé mám tiež vyskúšané, tak som len spojila to čo som mala doma :-)

      Odstrániť