05 februára 2018

Roláda z mletého mäsa


Mleté mäso v kuchyni používam rada. Hlavne preto, že aj z menšieho množstva mäsa sa dá pripraviť výborný obed pre viac ľudí. 

Odkedy máme kvalitný robot aj s mäsomlynčekom, mäso si melieme doma. Teda melie ho muž. Väčšinou to robíme tak, že kúpime 2-3kg mäsa, pomelieme a ja si pripravím polotovary a dám do mrazáku. Narobím fašírky, ktoré potom stačí ešte zamrznuté uložiť na plech a upiecť. Ale mrazím si aj čisté pomleté mäso z ktorého robím rôzne rolády a sekané. Dnes som robila takúto plnenú roládu v parnom hrnci.






Čo budeme potrebovať:
1 kg mleté mäso, napr. bravčové plecko
2-3 rožky
1 veľká cibuľa
1 väčší zemiak
4-5 strúčikov cesnaku
1 lyžica horčice
2 vajcia
majoránku
drvenú rascu
červenú sladkú papriku
soľ
čierne mleté korenie
asi 100ml ľadovej vody


Na náplň:
šunku
syr 
šampiňóny

Mäso, spolu s cibuľou, surovým zemiakom a cesnakom pomelieme.
Zemiak pridávam preto, lebo roláda je potom šťavnatejšia. Zemiak môžete aj nastrúhať na celkom jemno.
Pridáme vo vode rozmočené a vyžmýkané rožky, horčicu, vajíčka a koreniny. Pridajte aj trochu ľadovej vody, masa bude kompaktnejšia, bude lepšie držať spolu. Všetko spolu veľmi dôkladne premiešame a odložíme aspoň na hodinu.
Na pracovnú dosku rozprestrite fóliu a na ňu navrstvíme mäso. Na mäso dáme plátky šunky, syr, šampiňóny alebo iné hríby (ja som použila sterilizované). Syr môžete aj nastrúhať. Na šampiňóny dáme zase syr a šunku a zrolujeme. Potom pomocou fólie zdvihneme mäso po stranách a obalíme šunkovú rolku. 




Roládu dobre obalíme vo fólii a vložíme do parného hrnca na 60 minút.


Ak nemáte parný hrniec, zabaľte roládu do alobalu alebo pečte v malom vysokom pekáčiku.
Ja mám k alobalu nedôveru, bojím sa, že sa mi roláda nalepí na alobal, preto ho na takéto účely nepoužívam.

Takéto rolády najradšej robím v parnom hrnci, pretože mäso sa v nej krásne spojí a drží tvar. Roláda nie je vysušená, zostane šťavnatá.

Keď je roláda hotová, vyberieme ju opatrne na pekáčik, odstránime fóliu tak aby nám šťavy vytiekla priamo do pekáčika a ja ju ešte dávam na 10 minút zapiecť.

Roláda je výborná teplá aj studená len tak s chlebom a kyslou uhorkou.



1 komentár: