26 apríla 2018

Zemiakový koláč s tvarohom a mangoldom


Piekla som posúch s tvarohom a mangoldom a zostala mi náplň. Nevedela som čo s ňou spraviť, k čomu ju použiť. 
Nakoniec som si vymyslela jednoduchý zemiakový koláč. Bol skutočne vynikajúci a studený bol najlepší. Neviem či to bol koláč, alebo omeleta alebo zeleninová pizza.
Niekedy, úplne nechtiac, zo zbytkov vznikne výborné jedlo.









Čo budeme potrebovať:

zemiaky
paradajky
tvrdý syr na posypanie
bylinky

na náplň:
mangold
cibuľu
tvaroh
jogurt alebo kyslú smotanu
1-2 vajíčka
soľ, mleté čierne korenie





Na masti podusíme nadrobno nakrájanú cibuľku, pridáme nakrájaný mangold a len krátko orestujeme. Osolíme, okoreníme a zmes necháme vychladnúť.
Tvaroh a jogurt vymiešame, pridáme vajíčko a vylejeme na vychladnutý mangold. Zamiešame. 
Zemiaky očistíme a nakrájame na tenké plátky. Uložíme na plech, pokvapkáme olejom a dáme do rúry zapiecť. Upečené osolíme.
Pekáčik vystelieme papierom na pečenie, nie je to nutnosť, ale ja to robím z lenivosti, nemusím potom pracne drhnúť plech. Aby sa vám s papierom dobre manipulovalo, namočte ho do vody, normálne ho strčte pod vodovodný kohútik a pokrčte ho v rukách, vytlačte z neho vodu. 
Na dno formy poukladajte natesno plátky upečených zemiakov, nalejte tvarohovú zmes a toto striedajte až pokiaľ všetko neminiete. Posledná vrstva zemiakov by mala byť ešte zaliata zmesou. 

Navrch som ešte dala kúsky rajčín a mladú bazalku. Bazalka mi rastie v hrantíku a treba ju pretŕhať tak ju používam všade kde sa dá. Koláč som dala zapiecť na 200°C asi na 20 minút, potom som ešte posypala postrúhaným syrom a už len zapiekla.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára