07 mája 2018

Bryndzový posúch

Májová bryndza vraj bola tohoto roku už v apríli :-) môže zato teplé, takmer letné počasie. Tak-či tak, bryndza je náramná pochúťka a ja som dostala chuť na bryndzové halušky. Ako obyčajne som to prehnala s bryndzou a dosť mi jej zostalo. Zvyčajne robím nátierku, ale v chladničke máme ešte oškvarkovú, tak som upiekla jeden úplne, že fantastický bryndzový posúch.






 Čo budeme potrebovať na cesto:
300g hladkej múky
1/4 kocky droždia
100-150ml mlieka
1 väčší v šupke uvarený zemiak
1 vajce
1 lyžicu bravčovej masti
soľ

V 100ml vlažného mlieka rozmiešame droždie a vylejeme ho do preosiatej múky. Pridáme masť, vajce, soľ a na jemno postrúhaný uvarený a vychladnutý zemiak. Zamiesime cesto, ak je moc tuhé pridáme mlieko. Ak je moc lepivé pridáme múku. Cesto prikryjeme a necháme hodinku odpočívať.

Náplň:
asi 250g bryndze
200ml kyslej smotany
prerastenú slaninku
cibuľu a rascu

Najskôr si nakrájame na drobnejšie prerastenú slaninku a dáme ju vyškvariť. Odstavíme a necháme úplne vychladnúť.
Bryndzu vymiešame s kyslou smotanou, pridáme vychladnutú vyškvarenú slaninku aj s masťou.
Cibuľu očistíme, prekrojíme na polovicu a nakrájame na tenko.

Stredne veľký plech polejeme olejom, alebo potrieme masťou, rozotrieme rukami a takýmito naolejovanými rukami roztiahneme cesto na celý plech. 
Na cesto natrieme bryndzovú náplň, posypeme rascou a pokrájanou cibuľou.

Pečieme vo vyhriatej rúre na 230°C asi 5 minút, potom znížime na 180°C a pečieme ešte asi 15-20 minút.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára